جایزه جلال، جایزه ادبی انقلاب و جمهوری اسلامی است

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، اختتامیه دوازدهمین دوره از جایزه ادبی جلال آل احمد عصر امروز در کتابخانه ملی برگزار شد.
در این مراسم همچنین احمد شاکری پس از دریافت جایزه‌اش به موفقیت جمهوری اسلامی در مسیر رسیدن به اهداف با هدایت‌های حضرت‌ امام اشاره کرد و گفت: تمام شرافتی که ما داریم، عزتی که نصیب ما شده نتیجه انقلاب و حرکت حضرت امام است. اگر انقلاب و جمهوری اسلامی نبود ایران شرافتی نداشت. این حوزه معرفتی تمامی شئون عمل ما را در بر می‌گیرد. اگر ما امروز از جایزه ادبی جلال آل احمد یاد می‌کنیم، در واقع این جایزه، جایزه ادبی انقلاب و جمهوری اسلامی ایران است. جایزه جلال از جلال و برای جلال نیست بلکه به نام جلال است. او خطای خود را شناخت و به دامن اسلام برگشت. باید در نظر داشته باشیم جایزه جمهوری اسلامی را تقلیل به یک شخص ندهیم.

شاکری خاطرنشان کرد: ما امسال پس از اعلام نامزدها از دیدن برخی اسامی خون‌دل خوردیم اما باز هم در این اختلاف‌ها وقتی یک کتابی در موردش توافقی حاصل می‌شود جرقه امیدی است، یعنی حرفی وجود دارد که بین ما و طرف مقابل مشابه است. بنده در طی این سال‌ها منتقد جایزه جلال بودم اما نه باندی و نه جناحی موضوعی را مطرح نمی‌کردم. هر نقدی که می‌کردم براساس مبنا بود.

وی به تقدیر از خود در این جایزه اشاره کرد و گفت: تقدیر از فرد مخالف کاری نیست که هر کسی انجام دهد این حریتی می‌خواهد که در داوران و آقای خبوشان آن را مشاهده کردم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *